Snart helg

Ska bli nice;) i helgen blir det fest såå det ska blir roligt. Har tagit sem såå ska bli skönt att vara ledig litta. '
Något som är mindre roligt är att farmor har trillat igen. Så nu är hon inlagd och jag var med henne hela dagen på sjukhuset i ons även faster Anita var med. Så hon kan inte stå, gå ja ingenting men var och hälsade på henne idag och då var hon pigg iaf:P hoppas på att allt ska bli bra igen. Ibland blir jag bara så arg asså vad gör vissa människor inom vården? Om ni är så trötta på yrket varför inte sluta med det då? det är fan människor ni har att göra med. När  jag var med farmor nu på sjukhuset så bara satt jag och kollade på  vad personalen gjorde och jag blev fan ta mig ledsen. Visst jag vet att det är stressigt och att man har mycket att göra men om man inte kan  hantera denna stress varför väljer man då det yrket? Man är ju där för att hjälpa människor för att dom är sjuka och inget annant. Jag och mamma pratade lite på hemvägen om när morfar låg inne för snart 10 år sedan.  Hur hon blev mottagen och behandlad som anhörig är inte klokt och så får det inte gå till. Nä jag blir bara arg när jag tänker på det och glad för att jag var " liten" så jag uppfattade inte det då. Hade det varit nu ja då vet jag inte vad jag hade gjort. Jajja nog om det jag vet ju att alla inte är så det finns många som är hur underbara som helst och gör ett bra jobb;) hoppas jag blir en av dom någon gång snart:P hehe kan ju alltid önska.

Nej nu är jag trött ha en bra helg




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0