Kallt:(

Fy vad det har blivit kallt snabbt nu inte alls roligt. Man blir bara mer trött när man ska upp och jobba på morgonen. Men sen är det också mysigt hehe men det är roligare när det är snö men jag hatar att köra bil när det är snö och is ute. Jag vet att jag inte har bloggat på länge nu men har inte haft lust:P tycker inte det är lika roligt längre såå det kanske inte blir lika ofta som innan men ska försöka skriva ett inlägg lite då och då men lvar inget:P
Jag har tränat och jobbat hela veckan mer har jag inte gjort. Ska även jobba i helgen tråkigt men sant:P hehe annars har jag inga planer. Mamma ska på klassfest på lör:P haha undra när man ska få gå på sånt haha sååå roligt det måste vara:P träffa alla igen efter så många år och se hur alla ser ut och hur deras liv är idag. Sofie är på mini sem denna helgen och kommer hem på mån:P hon är och besöker johans syrra:P sött hoppas ni får det trevligt. Farmor har flyttat till ett korttidsboende och man har vant sig lite nu iaf. Jag har haft svrt at förstå att hon inte klarar sig hemma sj längre man är ju så van vid det:P men detta blir nog bra:) hon trivs iaf såå då kan man känna sig lugnt. Saknar henne såå mkt när jag inte är där min lilla tant;) hehe hon betyder mycket för mig. Mormor  också så klart men henne pratar jag med i tele så det är en helt annan sak:P man kan ju inte det med farmor tråkigt men sant. Mormor och farmor är två människor som betyder mycket för mig den dagen ni inte kommer att finnas i mitt liv längre den dagen går jag under utan er ingen sandra. Jag mamma och sofie brukar prata om när vi var små och när ni passade oss haha farmor kom dom helgerna mamma och pappa jobbade och hon lagade mat till oss :) maten stog alltid på bordet. Jag mötte henne vid bussen och hade kaffe och riskakor klart så åt vi det;) farmor satt alltid i uterummet:P och läste korsord sen kom då disken när vi hade ätit klart:P så vi drog lott om vem som skulle diska av mig farmor och sofie heheh det blev alltid farmor men hon förstog aldrig att jag skrev farmor på alla lapparna hahah:P såå jag skulle få slippa diska haha. Jag har sagt det till henne nu några år senare haha och hon hade sina aningar. Mormor och morfar besökte vi ofta om helgerna jag och sofie vi tog bussen så mötte morfar oss :) såå gick vi till ica och vi fick köpa godis;) vi spela bowling i hans hall haha och när vi skulle sova blev jag ledsen såå mormor fick sitta uppe hela natten med mig och kolla på tv tills jag somna:P sen på morgonen så hade morfar maten klar:P vi fick ett ägg och två bacon bitar väldigt viktigt:P sen vattenkammade jag alltid hans hår ( det var inte mycket hår:P ) sen lekte jag och grävde i mormor blommor hehe det tyckte hon inte om:) men snäll som här är så fick jag gör det :P hehe jaaa många minnen som man alltid kommer att komma ihåg. En sak som betyder mycket för mig är när jag var 6 år tryckte jag en ring på konsum och gav den till mormor :P en fin ring faktiskt och hon har fortfarnade på sig den:P fast på lillfingret haha den passar inte på dom andra fingrarna :P hon säger att hon alltid ska ha den på sig så länge hon lever:P såå sött:)  Jag älskar Inga Persson och Ulla Roth;)

Kommentarer
Postat av: sofie

hahahahah...) BALL! Du glömde att vi fyllde vatten i påsar när vi badade, vi pekade på boken och fick pengar:) morfar fes hål i byxorna. Vi spelade skipbo med farmor och plockade björnbär... jejej A lot of memories!

2009-10-15 @ 10:45:27
URL: http://offie85.blogg.se/
Postat av: Banne

Men ofta du skriver att morfar fes hål i byxorna så alla kan se de:P snällt mot honom:)

2009-10-16 @ 10:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0